A A A K K K
людям з порушенням зору
Відділ освіти, охорони здоров'я, культури, молоді та спорту
Білківської сільської ради

Всеукраїнська дитячо-юнацька військово-патріотична гра "Сокіл" ("Джура")

1

«Сокіл» («Джура») — всеукраїнська дитячо-юнацька військово-патріотична гра, що є формою позакласної роботи з патріотичного та морально-етичного виховання школярів, засобом формування патріотичної свідомості, спортивно-оздоровчої роботи. Організація гри в навчальних закладах спирається на учнівське самоврядування, засноване на традиціях козацького кола, вільного народного віче, і являє собою добровільне об'єднання дітей для виконання завдань гри.

Гра проводиться Міністерством освіти і науки України за сприянням інших міністерств, відомств та громадських організацій. На загальнонаціональному рівні проводиться з 2009 року. Новий поштовх у розвитку гра отримала 2015 року, коли вона була включена до Стратегії національно-патріотичного виховання дітей та молоді, затвердженої Указом Президента України від 13 жовтня 2015 року № 580.

Цілі і завдання загальнонаціональної гри

Метою гри є військово-спортивне і національно-патріотичне виховання української молоді на основі традицій українського козацтва:

  • виховання нових поколінь України у дусі відданості Батьківщині та її народу на основі відродження національних і загальнолюдських духовних і моральних цінностей;
  • виховання у молоді глибоких і твердих національно-патріотичних переконань, підготовка молоді до творчої праці, до військової служби та захисту своєї Батьківщини шляхом залучення до оборонно-масової та військово-спортивної патріотичної роботи;
  • формування і виховання, спираючись на національні козацькі педагогічні традиції, у юнаків і дівчат високих морально-психологічних якостей; мужності, сміливості, рішучості, відваги, стійкості, дисциплінованості і ініціативності;
  • виховання духовно та фізично розвиненого юного покоління українців на історично сформованих засадах козацького світогляду та здорового способу життя.

Рисунок1Гра «Джура» є базовою основою для організації комплексної системи національо-патріотичнного виховання учнівської молоді в Україні»
(Лист Міністерства освіти і науки України від 2.10.17р №1/11-9918)

            Заходи Гри в закладах освіти і їх проведення є пріоритетним     завданням порівняно з іншими виховними заходами


Положення про Всеукраїнську дитячо-юнацьку військово-патріотичну гру
“Сокіл”(“Джура”) (затверджене Постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2018 № 845)
передбачає системну форму національно-патріотичного виховання (громадсько-патріотичне, військово-патріотичне, духовно-моральне виховання) дітей та молоді.

«Сокіл» («Джура») – це не просто гра, це постійна навчально-виховна робота впродовж року, спільна робота учнів, педагогів, батьків, представників органів місцевого самоврядування та громадських організацій.
Основою організації гри в освітніх закладах є: учнівське самоврядування, засноване на традиціях козацького кола, вільного народного віче, добровільне об’єднання дітей та молоді для виконання завдань гри у рій (клас, гурток тощо), сотню (паралель класів), курінь (заклад освіти).

Учасники Гри

• “молоді козаки” - 3-8 однолітків 15-17 років;

• “джури” - 3-8 однолітків 11-14 років;

• “новаки” (“козачата”) - до 12 однолітків 6-10 років.

Формування Роїв:
Склад рою – 8-15 осіб.
У кожному рою визначається:
провідник –ройовий
прапороносець - хоронжий.
Кожен рій повинен мати свою атрибутику.
Формування куреня: з 2-4 роїв формується курінь.

7. Ройові атрибути
• Назва
• Відзначка-емблема
• Ройовий клич-гасло2
• Ройове гасло-позивний
• Ройове знамено (прапорець)
• Однострій
• Вітання та звертання учасників гри
 

8. Назва
Має мати героїчний, козацький, патріотичний зміст.
Кожен рій обирає собі ім’я визначного козацького, військового, державного, суспільно-політичного, культурного діяча всеукраїнського масштабу чи свого краю.
Вибір «Патрона» рою (куреня). Кожен рій (курінь) окрім назви рою повинен мати і свого покровителя «Патрона»

9. Відзначка (емблема)
Схематичне, символічне зображення назви рою.
Форма: білий круг з чорним колом. В середині чорне зображення. Розмір – Ø-5 см.
Можна використовувати на правому рукаві однострою, на висоті середини між ліктем та краєм рукава на плечі.

10. Ройовий клич-гасло (клич-девіз)
Має відображати лицарсько-воїнську, козацьку традицію, світогляд, ідеали. Можна використати народні приказки, чи прислів’я, латинські вислови: «Двічі не вмирати", «Або пан, або пропав», «Краще вовком згинути, аніж жити псом», «Зі щитом або на щиті». Мета – клич має ідейно об’єднувати всіх членів куреня, спрямовувати їх на якусь позитивну поведінку.

11. Ройове гасло-позивний
Наприклад: «Пугу-Пугу» – «Козаки з лугу»,
«Сонце сходить» – «Буде день».
Мета – використання під час змагань, зокрема, теренової гри, квесту для зв'язку зі своїми.

12. Ройове знамено (прапорець)
Полотняний або сатиновий квадрат. Складається з двох чи трьох барв.
Барви рою – будь-які два чи три кольори, вибрані куренем. Основна барва для всіх учасників гри «Сокіл» («Джура») – малинова. Її можна використовувати як одну з барв рою, але не як основну, а додаткову, яка виконує функції тла (фону).

Однострій(типова форма)
Має бути простий у виготовленні з елементами козацької тематики та традиції. Основний елемент – вишиванка.
Для виготовлення однострою можна використати елементи обмундирування українського війська чи силових структур.
Для участі у спортивних та польових змаганнях слід використовувати спеціальний одяг.

Вітання та звертання учасників гри «Джура»
Учасники гри звертаються один до одного «Друже/подруго» із додаванням імені.
Урочисте вітання – «Слава Україні!», відповідь – «Героям слава!».
Гасло гри «Сокіл» («Джура») – «В єдності – сила! В силі – перемога!».
Клич: «Душу – Богові, життя – Україні, честь – собі!».

Гра проводиться згідно нормативних документів.

Вхід для адміністратора