A A A K K K
людям з порушенням зору
Відділ освіти, охорони здоров'я, культури, молоді та спорту
Білківської сільської ради

ОСВІТЯНИ НА СТАРТІ

Дата: 31.08.2023 10:00
Кількість переглядів: 113

 

 

 

Літо вже махає нам рукою і каже: «До побачення!». А це означає, що канікулам кінець. У навчальних закладах знову запанує дитячий сміх і гомін, додасться клопотів та приємних миттєвостей у вчителів. І ми молитимемось, щоб в умовах воєнного стану навчальний процес відбувався якомога безпечніше і продуктивніше. І своєрідним прапорцем, який дає старт, слугує серпнева конференція освітян. Саме цей захід і відбувся вчора на теренах громади. Проведено його у Великораковецькому ліцеї. Щира подяка керівнику закладу Василю Поштаку за теплий прийом та затишок.

         Велика вдячність і шана всім, хто боронить країну від агресора, за можливість зібратися. Загиблих захисників вшанували хвилиною мовчання. Урочисто лунав Гімн України…

         Відтак учасники зібрання заслухали звіт начальниці відділу освіти, охорони здоров’я, культури, молоді та спорту сільради Ірини Паньканинець. Вона ґрунтовно розповіла про різноманітні заходи, які були проведені відділом протягом минулого навчального року, зосередила увагу на успіхах очолюваної установи, здобутках учнів закладів освіти громади, а також приділила увагу проблемним питанням та особливостям навчання в умовах воєнного стану.

         Своїми думками з приводу розвитку освітянської галузі поділився Білківський сільський голова Василь Зейкан. Керівник громади також привітав освітян зі стартом нового навчального року, кращим вручив відзнаки. Подяку облдержадміністрації оголошено директору Білківської дитячої школи мистецтв Ларисі Петер. Грамоти сільради отримали директор Великораковецького ліцею Василь Поштак та заступник директора з господарської частини Білківського ліцею Віктор Любка.

         Провідний інспектор ЦЗНС Хустського районного управління головного управління ДСНС України в Закарпатській області Ярослав Мошкола закцентував увагу на вимогах до роботи найпростіших укриттів, поведінки під час тривог, деталізував у цьому напрямку нововведення тощо.

         Інспектор центру ювенальної превенції відділу превенції Хустського районного управління поліції ГУНП України в області Яна Горзов наголосила, що триває співпраця з попередження булінгу в навчальних закладах, а також й надалі проводитимуться заходи щодо боротьби з проявами правопорушень з боку неповнолітніх.

         Цікавими та змістовними були співдоповіді директорки Великораковецького ЗДО №4 Людмили Куруц, заступника директора з навчальної і виховної роботи Малораковецької гімназії Марини Яцканич, директорки Білківського ліцею Ольги Попович, практичного психолога Малораковецького ЗЗСО І-ІІІ ступенів Ганни Антолик. Їх виступи колеги підтримали оплесками.  

Після цього відділом освіти, охорони здоров’я, культури, молоді та спорту сільради було нагороджено грамотами чимало освітян, які плідно трудяться на освітянській ниві.

На основі звіту та співдоповідей прийнято відповідне рішення.

І наостанок офіційну частину «розмішали» дрібкою пісенної мажорності з нотками патріотизму. У виконанні Ірини Ерделі та Марії Поп зачаровано лунали легендарна композиція Тараса Петриненка «Україна», а також «Молитва за Україну».

РІШЕННЯ

 

1. Доповідь  начальника відділу освіти, охорони здоров’я, культури, молоді та спорту Білківської сільської ради Ірини Паньканинець «Реалії та перспективи у сфері освіти Білківської територіальної громади в умовах воєнного стану.» 

 

2. У 2023/2024н.р. діяльність педагогічних колективів освітніх закладів, ,відділу освіти, охорони здоров’я, культури, молоді та спорту  Білківської сільської ради спрямувати на підвищення якісного рівня освітніх послуг шляхом:

 

--сворення безпечного освітнього середовища в умовах воєнного стану;

 

--забезпечити облаштування безпечного простору у закладах освіти;

 

– модернізації змісту дошкільної освіти шляхом впровадження внутрішньої системи             забезпечення якості освіти;

  забезпечення рівного доступу до якісної освіти;

– переходу  основної  школи на новий зміст навчання;

– оновлення змісту, форм і методів навчання та виховання в умовах упровадження Нової української школи та реалізації нових Державних стандартів освіти;

– підвищення рівня професійної компетентності педагогів;

– задоволення запитів особистості;

  удосконалення системи моніторингу якості освіти;

– сприяння формуванню здорового способу життя, фізичному розвитку дітей та підготовці молоді до самостійної діяльності;

– підвищення соціального захисту учасників освітнього процесу;

– реалізації завдань, передбачених обласним планом заходів з реалізації Національної стратегії розвитку освіти в Україні на період до 2025 року.

 3. Відділу освіти, охорони здоров’я, культури, молоді та спорту Білківської с/ради:

 

 3.1. Продовжити реалізацію обласного плану заходів з реалізації Національної стратегії розвитку освіти в Україні на період до 2025 року, яка  забезпечить  створення  умов рівного доступу до якісної освіти.

 

3.2. Вжити заходів щодо забезпечення переходу основної школи на новий зміст і структуру навчання відповідно до вимог Нової української школи (забезпечення учителів відповідними державними програмами та інструктивно – методичними матеріалами).

3.3. Продовжити оптимізацію мережі закладів загальної середньої освіти із  врахуванням  демографічних та фінансово-економічних чинників.

3.4. Забезпечити інтеграцію дітей із особливими освітніми потребами у загальноосвітній простір шляхом створення умов в інклюзивних класах закладів освіти.

3.5. Продовжити виконання заходів щодо комп’ютеризації та інформатизації освітніх  закладів.

3.6. Сприяти у наданні всім освітнім закладам швидкісного доступу до Інтернету з використанням сучасних технологій під’єднання для високоефективного доступу до освітніх ресурсів.

3.7. Забезпечити якісне підвезення дітей, які проживають поза межею пішохідної доступності, та придбання одного шкільного автобуса для підвезення дітей до закладів освіти..

3.8. Забезпечити оздоровлення дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, охоплення оздоровленням дітей шкільного  віку у пришкільних  оздоровчих таборах.

3.9. Забезпечити стовідсоткове безкоштовне  харчування дітей пільгових категорій, дітей, (батьки яких брали, беруть участь у  ЗСУ, дітей-переселенців).

3.10. Продовжити проведення просвітницької роботи серед дітей та батьків щодо відповідального ставлення до раціонального харчування та особистого здоров’я.

3.11. Працювати над удосконаленням  системи управління охороною праці, безпеки життєдіяльності навчальних закладів згідно з вимогами нормативно-правових актів державної, галузевої та внутрішньої чинності з питань охорони праці.

3.12. Постійно тримати на контролі питання забезпечення закладів освіти  району висококваліфікованими  спеціалістами з відповідною фаховою освітою.

3.13. Здійснити заходи щодо охоплення  дошкільною освітою  100% дітей від трьох до шести (семи) років.

3.14. Продовжити роботу щодо створення оптимальних організаційно-педагогічних умов для реалізації вимог Базового компонента дошкільної освіти, підвищення якості освіти.

3.15. Забезпечити функціонування та розвиток загальної середньої та дошкільної освіти відповідно до  вимог Закону України «Про освіту».

3.16. Домогтися виконання:

– основних енергозберігаючих заходів;

– основних заходів щодо дотримання Державних  санітарних  правил і норм.

4. Методична робота

4.1. Здійснювати постійний науково – методичний супровід і прогнозування професійного розвитку  педагогічних управлінських та методичних кадрів.

4.2. Активізувати роботу щодо включення педагогічних колективів, керівників шкіл, учителів у пошукову, експериментально – дослідницьку діяльність, реалізацію їхнього творчого потенціалу, поширення педагогічного досвіду щодо стимулювання творчого, інтелектуального, духовного розвитку та задоволення потреби в професійній самореалізації працівників освітньої галузі.

4.3.Забезпечити методичний супровід щодо виконання вимог « Листа Міністерства освіти і науки України від 16.08 2023 року №1/12186323».

4.4. Продовжити роботу щодо здійснення науково – методичного супроводу реалізації завдань Нової української школи, Державних стандартів, нових навчальних програм із метою підвищення рівня професійної компетентності вчителів, звернути увагу на:

– використання освітніх та соціальних порталів.

4.5. Постійно надавати методичну допомогу керівникам закладів освіти, педагогічним працівникам із організації роботи в профільних класах через послуги Центру професійного розвитку Іршавської міської ради.

4.6.Удосконалити організаційно – методичний супровід різних видів моніторингу якості дошкільної, загальної середньої освіти.

4.7.Активізувати використання сучасних інформаційних та комунікаційних технологій у системі науково – методичної роботи з педагогічними працівниками.

4.8.Здійснити заходи щодо популяризації і упровадженню STEM-STEAM-STREAM- освіти в освітній процес.

4.9.Звернути особливу увагу на удосконалення роботи методичних об’єднань учителів – предметників у зв’язку із затвердженням оновлених програм для 5-6 класів та запровадженням компетентнісного підходу до навчання.

4.10. Проводити діагностику рівня компетентності професійних можливостей шкільних бібліотекарів громади з метою надання адресної методичної допомоги.

4.11.Вжити заходів щодо підвищення кваліфікацій педагогічних працівників,  учителів початкових класів та педагогічних працівників, які працюють із учнями з особливими освітніми потребами.

4.12.Здійснювати методичний супровід реалізації вимог Базового компонента дошкільної освіти.

4.13.Координувати діяльність закладів дошкільної освіти щодо виконання основних завдань розвитку дошкільної освіти.

4.14.Забезпечити методичний супровід щодо виконання вимог інструктивно-методичних рекомендацій «Щодо організації діяльності закладів освіти, що забезпечують здобуття дошкільної освіти у 2023/2024  навчальному році.

4.15.Спрямувати роботу на надання педагогічним працівникам дошкільних закладів освіти  району дієвої допомоги щодо використання інноваційних технологій.

4.16.Розширити і поглибити співробітництво з Закарпатський обласним інститут післядипломної педагогічної освіти,УЖНУ, фондами, організаціями, асоціаціями.

 5. Директорам закладів загальної середньої освіти:

 

5.1. Підготувати і провести педагогічні ради за підсумками  роботи у минулому навчальному році, визначити  завдання на 2022/2023 н.р. 31серпня 2019 року.

5.2. Організувати та провести:

– перший урок відповідно до методичних  рекомендацій для проведення Першого уроку в 2023/2024 навчальному році;

  урочисте святкування Дня знань 1 вересня 2023 року;

5.3.Пріоритетними напрямками з удосконалення управління закладами освіти  вважати:

  розвиток самоврядування та державно-громадського управління у сфері освіти (органи самоврядування працівників закладу освіти, здобувачів освіти, органи батьківського самоврядування, наглядові ( піклувальні) ради закладу освіти) в умовах децентралізації;

– модернізацію системи управління закладом освіти, оновлення змісту освіти, удосконалення методів навчання, запровадження сучасних технологій, розвиток матеріально-технічної бази;

– розвиток інноваційного простору кожного закладу загальної середньої освіти;

– здійснення глибокого аналізу стану функціонування закладу загальної середньої освіти, визначення перспектив, окреслення стратегії досягнення мети і планування діяльності відповідно до сучасних тенденцій розвитку освіти в державі;

– постійне оновлення менеджерських знань, розвиток, саморозвиток та самовдосконалення керівника, підвищення управлінської компетентності в умовах запровадження Концепції Нової української школи.

5.4. Із метою модернізації кадрової політики:

 

– забезпечити виконання заходів щодо підвищення якісного складу педагогічних працівників;

– забезпечити участь педагогічних працівників громади у дистанційних курсах, тренінгах у між курсовий період;

– продовжити практику морального та матеріального  стимулювання педагогічних працівників .

5.5. Із метою підвищення якості освіти:

 

– забезпечити підвищення якості освіти шляхом оновлення змісту, форм і методів навчання та виховання,  впровадження компетентнісного підходу, програм допрофільної підготовки та профільного навчання, удосконалення навчальних програм, зміцнення матеріально-технічної бази, підвищення рівня  професійної компетентності педагогів;

– забезпечувати формування в учнів компетентностей, що  знадобляться їм у сучасному світі: володіння іноземними мовами та інформаційними технологіями, уміння критично мислити, співпрацювати з іншими, навчатися впродовж життя, бути відповідальними громадянами своєї країни;

– узяти під особистий контроль рівень викладання предметів та дотримання педагогічними працівниками критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів;

– забезпечити умови щодо виконання методичних рекомендацій до оновлених освітніх програм розроблених на виконання Закону про освіту та відповідних Державних стандартів.

– сприяти розвитку STEM – освіти у закладах загальної середньої та дошкільної освіти;

– аналізувати результати НМТ випускників із предметів, їхню відповідність річному оцінюванню та визначати якісний показник роботи всіх учителів, які викладають предмети, обрані учнями для ЗНО, ініціювати обговорення вказаного питання педагогічними радами;

– на засіданнях методичних формувань проводити тренінгові заняття,  он-лайн-тестування з метою підвищення якості підготовки педагогів-практиків до розв’язання тестових завдань різних рівнів;

– використовувати результати НМТ випускників під час фахової атестації педагогічних працівників, у ході розподілу педагогічного навантаження, матеріального заохочення вчителів;

– забезпечити пріоритетний розвиток та функціонування української мови як державної, англійської мови як  мови міжнаціонального спілкування;

– забезпечити наступність на всіх рівнях шкільного навчання, адаптацію дитини до навчання в початковій, основній школі, виявлення проблем адаптаційного періоду та їх усунення;

– приділити особливу увагу організації здобуття освіти дітьми з особливими потребами;

– удосконалювати систему державно – громадського управління в умовах децентралізації.

5.6. Із метою реалізації завдань Нової української школи:

 

 забезпечити необхідні умови, засоби і технології для навчання учнів, педагогів, батьків Нової української школи ;

  забезпечити реалізацію завдань, визначених оновленими навчальними програмами, Державним стандартом початкової освіти та умовами реалізації концепції «Нова українська школа»;

  забезпечити навчальне середовище для реалізації концепції «Нова українська школа» у 5-х, 6-х класах ЗЗСО;

  планування і дизайн освітнього простору школи спрямувати на розвиток дитини та мотивації її до навчання.

5.7. Із метою створення оптимальних умов роботи із дітьми з особливими освітніми  потребами:

– продовжувати розширення мережі навчальних закладів із інклюзивним навчанням, удосконалювати нормативну базу;

– здійснювати заходи щодо підвищення кваліфікації вчителів та керівників закладів освіти, які  працюють в умовах інклюзії;

– здійснювати  системний  кваліфікований  психолого-педагогічний  супровід  дітей із особливими  освітніми потребами,  які перебувають на інклюзивному навчанні.

5.8. Із метою удосконалення роботи з обдарованими дітьми:

 

  забезпечити підвищення  рівня  науково-дослідницької роботи з обдарованими учнями;

  впроваджувати очно-дистанційне навчання обдарованої  молоді;

  посилити контроль за цільовою підготовкою учнів  до участі в олімпіадах, конкурсах, Іnternet-олімпіадах;

  забезпечити підвищення якості підготовки  школярів до Всеукраїнських учнівських олімпіад із навчальних предметів;

  забезпечити впровадження у роботу з обдарованими учнями   інноваційних освітніх технологій;

  сприяти активному залученню вчителів, психологів до участі у Всеукраїнських конкурсах педагогічної майстерності, спрямованих на  роботу з обдарованою учнівською молоддю.

5.9. Із метою підвищення ефективності впровадження у освітній процес закладів освіти  інформаційно – комунікаційних технологій:

 

         оновлювати базу даних закладів загальної середньої та дошкільної освіти у державній інформаційній системі освіти (ДІСО Хустського району);

         постійно поповнювати інформацію на сайтах закладів загальної середньої освіти, дошкільної та позашкільної  освіти;

         формувати інформаційну культуру учнів та педагогічних працівників відповідно до їхніх інформаційних потреб;

         залучати учнів та педагогічних працівників до участі в online, ofline проектах, програмах, експериментах, олімпіадах, конкурсах, Інтернет – заходах (семінари, вебінари, скайп-наради), Інтернет-олімпіади;

         використовувати Інтернет – ресурси та сервіси як засіб інформальної освіти вчителя та учня;

         підвищувати ефективність використання Google-сервісів в адміністративній діяльності та освітньому процесі;

         упроваджувати систему дистанційного навчання та забезпечення за її допомогою ефективного використання ІКТ;

         сприяти активному упровадженню дистанційного навчання для дітей із особливими освітніми потребами;

         продовжити роботу щодо створення Інтернет-ресурсів учителями-предметниками;

         залучати вчителів і учнів до упровадження STEM-освіти в освітній процес;

         сприяти  розробці, реалізації та презентації STEM-проектів;

         запровадити наскрізне STEM-навчання, компетентнісно-орієнтовані форми і методи навчання, системно-діяльнісний підхід;

         корегувати зміст окремих тем навчальних предметів з акцентом на особистісно-розвивальні, ігрові методики навчання, ціннісне ставлення до досліджуваного питання;

         створити педагогічні умови для здобуття результативного індивідуального досвіду проектної діяльності та розробки стартапів.

 5.10. Із метою запровадження інноваційних  технологій:

 

– сприяти формуванню інноваційної культури педагогів, готовності до інноваційної діяльності шляхом самоосвіти, самоорганізації, саморозвитку актуальних професійних компетентностей;

– сприяти активному впровадженню в освітньому процесі нових педагогічних технологій, методик, форм навчання дітей із метою підвищення якості освіти;

– створювати умови для розвитку пошукової творчої активності та дослідницько-експериментальної діяльності педагогічних кадрів, участі у всеукраїнських, міжнародних проектах, виставках;

– активізувати роботу щодо запровадження досвіду роботи творчо працюючих учителів.

5.11. Для удосконалення профільного навчання:

 

– передбачити охоплення профільною освітою всіх учнів 10-11 класів ЗЗСО громади відповідно до нової типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти ІІІ ступеня, затвердженої  наказом МОН від 20.04.2018 року №408);

– передбачити упровадження допрофільної підготовки для учнів 8-9 класах  відповідно до профілю навчання та спецкурсів для поглибленого  вивчення профільних предметів в 10-11 класах;

– передбачити зміцнення навчально-матеріальної бази для упровадження профільного навчання у ліцеях громади;

– постійно проводити моніторинги участі учнів профільних класах в олімпіадах,  конкурсах, їхню результативність у ЗНО;

– учителям, які працюють у профільних класах, постійно вдосконалювати професійну майстерність, упроваджувати сучасні підходи до  викладання предметів, працювати на кінцевий результат – високу якість знань старшокласників.

 5.12. Із метою посилення заходів виховного впливу на учнівську молодь:

 

– забезпечити  розвиток виховних систем закладів загальної середньої освіти;

– сприяти подальшому розширенню напрямів співробітництва закладів освіти  із громадськими організаціями, соціальними інститутами з питань національно- патріотичного виховання;

  забезпечити розвиток системи морально-етичного виховання учнів;

– забезпечити участь школярів у Всеукраїнських історичних заходах;

– забезпечити системність в організації заходів правового, психолого-педагогічного, соціально-медичного, освітнього, інформаційно-освітнього характеру.

5.13. Із метою активізації роботи з військово-патріотичного виховання:

 

– створити на базі закладів загальної середньої освіти рої та здійснювати їхню підготовку відповідно до Положення «Про організацію Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри «Сокіл» («Джура») в освітніх закладах»;

  проводити навчально-польові збори учнів закладів загальної середньої освіти району централізовано із залученням представників Хустського районного військового комісаріату та військових частини, що розташовані на території району;

– продовжити  роботу гуртків військово-спортивного профілю («Школа безпеки», «Сокіл» («Джура») тощо) на базі освітніх  закладів;

– створити у шкільних музеях експозиції про учасників ЗСУ, які навчалися, працювали у закладі, організовувати проведення зустрічей, виховних годин, волонтерських акцій тощо.

 5.14. Із метою розвитку здоров’язбережувальної  функції освіти:

  забезпечити розвиток здоров’язберігаючого освітнього середовища;

– здійснювати комплектацію матеріально-технічної бази спортивних залів закладів освіти обладнанням, яке необхідне для якісного проведення уроків фізичної культури;

– забезпечити оновлення матеріальної бази спортивних залів та збереження спортивних споруд, що розташовані на спортивних комплексах закладів освіти;

– забезпечити існуючі спортивні зали  та спортивні майданчики закладів освіти новим спортивним обладнанням та інвентарем;

– продовжити співпрацю з сільськими, селищними головами в контексті здійснення підвезення учнівської молоді на районні та обласні змагання;

– забезпечити підвищення  результативності спортивних гуртків ДЮСШ та участі закладів освіти в обласних змаганнях.

5.15. Із метою удосконалення роботи шкільних практичних психологів забезпечити:

 

– психологічний супровід учасників освітнього  процесу;

– адаптацію вчителів до роботи в умовах реалізації концепції «Нова українська школа»;

– психологічний супровід на сучасному рівні першокласників Нової української школи;

– індивідуальний підхід до кожного учасника освітнього  процесу;

– збереження та посилення психічного здоров’я учнів;

– психологічну готовність учнів 11-го класу до здачі НМТ;

– психологічний супровід дітей та допомога батькам, які навчаються за інклюзивною формою;

– надання психологічної допомоги дітям дошкільного та шкільного віку, які переміщуються з тимчасово окупованої території та районів проведення  ЗСУ;

– ефективну роботу психологів щодо профілактики правопорушень та суїцидальних спроб серед дітей та молоді;

– створення у закладах освіти інформаційних куточків з методичною літературою, інформацією про телефон довіри, даними про адреси і режими роботи психологічних центрів допомоги.

5.16. Із метою посилення соціального захисту дітей – сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування:

 

– забезпечити створення належних умов та соціального захисту при здобутті якісної освіти дітьми – сиротами та дітьми, позбавленими батьківського піклування, та учнями з особливими потребами;

– активізувати  роботу щодо розв’язання проблем дітей пільгових категорій із метою поліпшення умов проживання, навчання та виховання;

– посилити  контроль за дотриманням чинного законодавства з питань захисту соціально незахищених дітей;

– забезпечувати психологічний супровід учнів у процесі навчання та виховання, підтримку дітей вразливих категорій.

5.17. Із метою удосконалення роботи  шкільних бібліотек:

 

         підвищувати роль бібліотекаря та його діяльності в системі формування інформаційної, бібліотечно – бібліографічної, читацької культури читачів в умовах Нової української школи;

         сприяти повноцінному задоволенню потреб учасників освітнього процесу в навчальній, довідковій і навчально-популярній літературі, забезпечення її різноманітності відповідно до вимог Нової української школи;

         забезпечити бібліотеки закладів загальної середньої освіти  українською літературою,сучасною комп’ютерною технікою, необхідними програмними засобами, підключенням до мережі Інтернет;

         своєчасно надавати учням і вчителям доступу до потрібної інформації, удосконалення досвіду під час аналізу інформаційних потреб, задоволення освітніх індивідуальних запитів, інтересів;

         розширювати інформаційний простір користувачів засобами Інтернет-ресурсів;

         використовувати інноваційні форми роботи з читачами під час участі у щорічному Всеукраїнському місячнику шкільних бібліотек.

5.18. Із метою успішного переходу дитини з першого рівня освіти до наступного активізувати співпрацю із закладами дошкільної освіти.

 

6. Засновнику комунальних закладів освіти, Білківському сільському голові  рекомендувати:

 

6.1.Забезпечити функціонування та розвиток закладів дошкільної освіти відповідно до  вимог Закону України «Про дошкільну освіту», інструктивно-методичних рекомендацій «Щодо організації діяльності закладів освіти, що забезпечують здобуття дошкільної освіти у 2023/20204навчальному році (лист МОН України від02.07.2019№ 1/9-419);

6.2. Продовжити роботу щодо організації сучасного освітнього середовища у закладах дошкільної освіти.

 

 

 

Фото без опису



« повернутися

Вхід для адміністратора